tirsdag 2. juni 2015

Favorittmaten min :-D

Jeg bare elsker god mat, og på toppen av listen ligger helt klart vårruller :-D 

På senteret her jeg bor har det åpnet en butikk som selges Asiatisk mat, og til min store glede lager de varmmat som vi kan kjøpe også :) 
Kan ikke gå forbi uten å kjøpe meg en vårrull eller tre :-D 

Sist jeg var innom fikk jeg vite alle ingrediensene de har i min favoritt; Kylling :)

Så i kveld (i ca to timer) har jeg laget disse selv :) 


Dette trenger du;

- Wok panne

- Olje

- Kyllingkjøttdeig (800 g)

- Vårrullpapir (Jeg brukte to pakker på 30 papir)

- Gulrøtter (Brukte 4 store)

- En gul løk

- En pose tørket sopp (Holder med halve posen)

- To poser glassnudler (Ble alt for mye, hadde holdt med en)

- Kyllingkrydder 


Dette gjør du;

- Rasp gulrøttene med et rivgjern (små riller)
- Finhakk løken
- Stekes i en oljet wokpanne

- Stek kjøttet

- Kok glassnudlene og soppen

- Bland alt i wokpannen og krydre

- Lar det stå å kose seg i pannen mens jeg rydder kjøkkenet ;) 

- Vårrullpapiret trenger ca 30 min på disken for å tine (om du har det i frysen).
Drittjobben er å dele alle disse tynne tynne papirene fra hverandre :-O 
Dra forsiktig, de rivner lett! 

Glemte helt å ta bilder mens jeg rullet de, så måtte åpne en ferdigrullet for å vise dere ;) 
(Derfor litt grisete :-D)


Legg en spiseskje med fyll nesten i midten, litt mer ned mot hjørnet mot deg.


Brett sidene inn mot midten.



Rull sammen.


Voila!


Heller litt olje over alle vårrullene før de stekes på varmluft 180 grader! 
Mine stekte i ca 40 min i dag, tiden kommer ann på ovn og tykkelse 
(dunk på de, så hører du om de er sprø ;)). 

Avkjøles på rist :)

Nå ligger det 60 deilige vårruller på kjøkkenbenken og dufter helt magisk :-D
*Vann i munnen*

SPIS OG NYYYYYT :-D


Jeg anbefaler denne plommesausen på det varmeste :) 
Har ikke spist sweet chili saus siden jeg ble anbefalt denne :D 
Den er supergod :) 

Som dere ser blir ikke vårrullene like brune og fine som de som er fritert, men jeg syns det er så skummelt å fritere i panne :-p Pluss det er mye sunnere å streke de i ovn ;) 
De blir sprø da også :-)

Silje Fløysand












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar